Gunillabladet 121217

GRANNSAMVERKAN

Grannsamverkansgruppen kommer framöver att informera regelbundet här i Gunillabladet.

Nu till jul- och nyårshelgen då många kanske är bortresta är det bra om vi kan hjälpas åt genom att:

  • putta ner grannens post genom brevlådan om den hänger utanför
  • ta en extra tur upp i trapphusen, över gårdar och parkering samt nere i källarkorridorerna lite då och då
  • något som inbrottstjuvar inte tycker om är mycket folk som rör sig på gårdarna, ännu värre är det om någon ser dem – så säg gärna hej till alla du möter på gårdarna!

Vi efterlyser även fler kontaktombud. Vi behöver t ex någon som är bra på datorer, kanske tycker om att skriva, har tillfälle att hjälpa till med fika vid ”Träff för Daglediga” eller vid Grannsamverkansträffarna som vi har någon gång då och då, hjälpa till vid städdagar eller bara komma med idéer! Hör av dig om du är intresserad!

Ni som är intresserade av att vara med i Grannsamverkan (inte kontaktombud) men ännu inte är det kan också höra av er till mig.

God Jul & Gott Nytt År önskar Grannsamverkansgruppen genom Karin Jonasson, ETV9,

mobil: 073-678 03 15, karins_emma@hotmail.com

SNÖ

Tänk på att det är varje lägenhetsinnehavares ansvar att skotta bort snö från sin balkong. Innan du borstar bort snön så kontrollera att din granne som bor under dig inte är på balkongen.

PÅMINNELSE – CYKEL

Nu är det dags att ställa in cykeln i cykelförrådet. Plogbilen måste kunna komma fram ordentligt när snön faller.

MÄRKNING AV CYKLAR I KÄLLAREN

Det börjar återigen bli trångt i cykel-förråden. Styrelsen vill att alla som äger sin cykel och vill ha den kvar märker sin cykel med en lapp, med datum, namn och portnummer, innan 1/2-13. De cyklar som är omärkta kommer styrelsen ta om hand och forsla bort efter en väntetid på 3 månader.

JULETID

Nu nalkas det storhelg. Styrelsen vill uppmana alla till försiktighet med levande ljus.

I porten kommer det att finnas en säck där ni kan kasta julklappspapper efter julafton.

AVGIFT 2013 

Styrelsen har beslutat att avgiften för nästa år kommer att följa verksamhetsåret, därför att det underlättar budgetarbetet. Det betyder att beslut om ny avgift kommer att tas i början av 2013 och om avgiften förändras så kommer det att ske med start i maj för maj 2013-april 2014.

P-PLATS

Önskar du hyra en p-plats. Kontakta då Joakim Byström på mobil: 076-144 13 81 eller joakim.bystrom@gmail.com för att ställa dig i kö.

PUB-AFTON

Nästa PUB-afton är torsdagen den 31/1-13 med start kl. 19 i festlokalen. Välkomna!

 

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

önskar alla i styrelsen